tisdag 19 februari 2008

Två frågor till läsarombudsmannen

Har ingen kopia på mailet, men har skickat två frågor till läsarombudsmannen Lilian Öhrström som jag har goda erfarenheter av att höra av mig till.

Den första frågan rörde den syn på lögner som framkom när Maria Schottenius deltog i P1 Medierna och inte ville ge besked
om det var ett problem för henne och tidningen eller inte om en journalist ljuger. Undrade om detta är tidningens officiella policy.

Den andra frågan rörde twinglylänkarna. Jag läste att just Johan Norbergs blogginlägg inte finns med bland de twinglylänkar DN Kultur redovisar, dels i samband med Andreas Malms artikel och dels när Ulrika Kärnborg några veckor tidigare förväxlat Rambo med Rimbo, och förvanskade titeln på Carl Rudbecks essä Rambo eller Rimbaud? Konstaterade att samma sak gäller mina postningar länkade till samma artiklar. Jag konstaterade att det inte kunde handla om någon kvalitetskontroll eftersom en av länkarna som syns går till den ökända fejkbloggen kurranz, och frågan gällde helt enkelt om DN Kultur rensar ut meningsmotståndare och kritiker bland twinglylänkarna.

Väntar på svar.

 

Please contact bob@mancity.net if you would like a yourname@mancity.net email address

Inga kommentarer: