torsdag 21 februari 2008

Fwd: Besviken

Från: per@mosseby.com

Datum: to 14 feb 2008 11.10.00 GMT+01:00

Till: maria.schottenius@dn.se
Kopia: thorbjorn.larsson@dn.se

Hej Maria,

Jag är en av dina dagstidningsprenumeranter, och skriver till dig
angående Andreas Malms förtal av Johan Norberg.

Jag har aldrig tidigare skrivit till en (kultur)redaktionschef i ett
sådant här ärende, men digniteten av förtalet, och DN:s uppenbara
ointresse att försöka rätta till situationen, gör att jag ändå sätter
mig vid tangenterna.

Johnny Munkhammar sammanfattar mina åsikter väl i sina följande två
stycken (hämtat ifrån hans blog på www.munkhammar.org):

"Andreas Malms påstående i en artikel i DN Kultur att Johan Norberg
skulle vara islamofob är naturligtvis en grotesk lögn. Johan är en av
de tydligaste och flitigaste kämparna för öppna gränser,
religionsfrihet och ett mångkulturellt samhälle. Att hans engagemang
är starkt och äkta vet jag väl sedan bland annat vårt engagemang i
Medborgarnas flyktingbudsman, MFO."

"Självklart måste DN Kultur ta in en rättelse och porta Malm.
Redaktören Maria Schottenius måste be Johan om ursäkt. Vidare bör hon
tydligt utveckla hur den redaktionella policyn ska ändras för att
förhindra dylikt i framtiden."

Mvh,

/Per
--
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
(who) Per Mosseby (mail) per@mosseby.com (video/voice) +46 704 836 270
(blog) http://per.mosseby.com

(ichat) mosseby@mac.com

Inga kommentarer: