tisdag 19 februari 2008

En mailkonversation med Peter Wolodarski

[Naturligtvis gick formateringen åt skogen. Nytt försök]

-----
Ämne: karaktärsmord och ryggrad

Datum: to 14 feb 2008 09.00.13 GMT+01:00


Jag vet ju naturligtvis inte vad som händer internt på Dagens Nyheter, men Anderas Malms påhopp på bland annat Johan Norberg i måndags tycker jag är för grovt och tarvligt för att få passera okommenterat. Att Malm sedan får sista ordet i repliken på repliken där han med önskvärd tydlighet visar att han inte tar tillbaka eller ångrar något av det uppenbara övertramp han gjort utan istället upprepar det guilt-by-association-argumentet gör mig förvånad och besviken.

Om Schottenius inte lyckas klämma ur sig en tydlig ursäkt och visa att man tar avstånd från Malms smörja så tycker jag att det är dags för dig att ta konsekvenserna av detta och kanske börja ägna dig åt TV på heltid. Du har nämligen min respekt, och skriver oftast klokt och bra.

IMHO
Noa Resare, Umeå

----
Peters svar:
----

Ämne: Re: karaktärsmord och ryggrad

Datum: to 14 feb 2008 17.10.48 GMT+01:00


Hej Noa, tack för mail. Ledarsidan arbetar separat från kultursidan, jag vet inte vilka överväganden de gjort. 
Hälsningar,
Peter Wolodarski

-----
Mitt svar:
-----
Datum: to 14 feb 2008 22.16.51 GMT+01:00



Självklart, men varumärket är detsamma. 

tjing/noa

Inga kommentarer: