onsdag 20 februari 2008

Fwd: Jag säger upp min prenumeration - DN Kultur en skam för DN



Det här brevet om uppsagd prenumeration skickade jag till Thorbjörn Larsson och Maria Scottenius torsdagen 14 februari.
 
 
/Henrik Andersson


---------- Forwarded message ----------
From: Henrik Andersson <296912@gmail.com>
Date: 2008-feb-14 14:16
Subject: Jag säger upp min prenumeration - DN Kultur en skam för DN
To: torbjorn.larsson@dn.se, maria.schottenius@dn.se

 

Bästa Torbjörn Larsson och Maria Schottenius,

 

 

Jag är en av relativt få prenumeranter på DN i Göteborg. Jag gillar verkligen DN. Bortsett från kulturdelen. Den brukar jag lämna till stora delar oläst eftersom den innehåller så mycket och ofta återkommande tröttsamt vänstergnäll. Jag förstår i och för sig att de gnäller eftersom verkligheten inte drar jämnt med deras åsikter.

 

Men nu när en av DN Kulturs fasta medarbetare, Andreas Malm, ostraffat får lov att insuinera att Johan Norberg, Sveriges främste liberala tänkare på denna sidan 1800-talet, skulle vara islamofob då är måttet rågat.

 

Jag har precis ringt in och sagt upp min prenumeration. Och jag återtar den inte förrän Andreas Malm och Maria Schottenius lämnat DN.

 

Hur kan DN tillåta så låg publicistisk standard inom kulturdelen, samtidigt som ni annars har en så hög svansföring?

 

Skam, vanära och förakt över Dagens Nyheter.

 

Jag kommer att sakna de andra delarna av tidningen svårt.
 
 
 
 
Henrik Andersson
Havssulegången 2
42669 Västra Frölunda

Inga kommentarer: